Empresa especialitzada en gravat làser 2D i 3D, i en soldadura làser i tig.
La versatilitat de l’alumini
El alumini és el tercer element químic més abundant a l’escorça terrestre, constituint aproximadament el 8% de la massa. A la taula periòdica se l’identifica amb símbol Al i amb número atòmic 13. És un metall flexible, lleuger, mal·leable, resistent, i amb una alta conductivitat tèrmica i elèctrica. La seva resistència a la corrosió i la seva capacitat per ser reciclat sense perdre les seves propietats el converteixen en un material molt valuós en moltes indústries, incloent l’automotriu, l’aeroespacial, i la de la construcció.
Alumini com a material gravable
L’alumini pot ser gravat tant en profunditat com per a marcatge. El gravat en profunditat implica l’eliminació de material per crear un disseny o text a la superfície de l’alumini. Aquest procés pot ser realitzat amb eines de tall o amb làser, i és comunament utilitzat per crear plaques d’identificació, senyals, i components industrials. El marcatge és un procés superficial que no elimina material, sinó que canvia el color de la superfície de l’alumini per crear un disseny o text. Aquest procés és comunament realitzat amb làser i és utilitzat per crear codis de barres, números de sèrie, i logotips en productes d’alumini.
Alumini com a material soldable
Tot i les dificultats, l’alumini és un material soldable tant amb làser com amb TIG (Tungsten Inert Gas). La soldadura làser és un procés ràpid i precís que fa servir un feix de llum concentrat per fondre i unir peces d’alumini. És especialment útil quan es requereix una alta precisió i velocitat, com ara la fabricació de components electrònics o la indústria aeroespacial. La soldadura TIG és un procés que utilitza un elèctrode de tungstè no consumible per produir la soldadura i el gas inert per protegir la zona de soldadura de la contaminació atmosfèrica. Aquest mètode és ideal per a treballs que requereixen una alta qualitat de soldadura, com a la fabricació d’estructures d’alumini per a la construcció o la indústria automotriu.
Ambdós processos requereixen habilitat i experiència, ja que l’alumini té una alta conductivitat tèrmica i pot ser difícil de soldar sense deformar la peça. No obstant això, amb la tècnica correcta, l’alumini pot ser soldat per crear estructures fortes i duradores.